.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار پليس فتاي مازندران : مراقب بازاريابي شبکه هاي اجتماعي باشيد
رييس پليس فتا مازندران در خصوص بازار يابي شبكه هاي اجتماعي به شهروندان هشدار داد .
به گزارش شمال نیوز،با فراگير شدن شبکه هاي اجتماعي و فعاليت طيف وسيعي از افراد در اين شبکه ها، به نحوي که هر کدام از اين افراد مي توانند مشتريان بالقوه کسب و کارها باشند، شرکت ها و تجار نيز از اين فرصت ها براي مطرح کردن خود و محصولاتشان استفاده مي کنند.

بازاريابي شبکه هاي اجتماعي به فعاليتي اطلاق مي شود که طي آن افراد در راستاي دستيابي به اهداف تجاري و يا ايجاد يک باور اجتماعي از طريق شبکه هاي اجتماعي به مطرح نمودن محصول، برند يا ايده خود مي پردازند.
از آنجا که شبکه هاي اجتماعي به دو نوع شبکه هاي موبايلي و ديگر شبکه هاي اجتماعي تقسيم مي شود و شبکه هاي موبايلي امروزه بسيار فراگير شده است، اين روزها از شبکه هاي موبايلي همانند اينستاگرام براي بازاريابي و طرح محصولات خود استفاده مي کنند.

دليل اين کار اين است که اولاً زماني که شما يک تبليغات يا هر موضوعي را از جانب دوستان و آشنايان خود دريافت مي کنيد، مي توانيد به آن اعتماد کنيد و بيشتر مورد توجه شما قرار  مي گيرد و با توجه به اينکه حدود 80 درصد از اقوم و آشنايان از شبکه هاي موبايلي استفاده مي کنند، بنابراين سرمايه گذاري و فعاليت روي تبليغات در شبکه هاي موبايلي بسيار مد نظر تجار و کسب و کارها قرار گرفته است.

حسن اين شبکه ها و استفاده از آن براي کسب و کارهاي اينترنتي اين است که مي توانند با يک فعاليت ساده و طراحي عکس هاي جذاب با مفاهيم جذاب، به بازار مصرف کننده و تعداد بيشتري از مشتريان بدون نياز به هزينه گزاف تبليغاتي دسترسي داشته باشند.
اما گاهي در بين اين کسب و کارهاي قانوني، کلاهبرداران نيز به فعاليت مي پردازند و با جلوه دادن خود به عنوان يک شرکت مطرح، اقدام به فروش محصولات جعلي يا حتي غير واقعي کرده و از کاربران سود جويي مي کنند.

نقاط تاريک بازاريابي شبکه هاي اجتماعي که منجر به سوء استفاده و کلاهبرداري مي شودعبارتند :

- گاهي اوقات اصلاً کالايي مطرح نيست و در واقعيت محصولي براي فروش وجود ندارد و کلاهبرداران با اين عنوان که اجناس را از ترکيه، آمريکا يا اروپا مي آورند، ابتدا به دريافت سفارش و پول آن از سمت کاربر مي پردازند و به آن ها وعده مي دهند که کالاي مد نظر شما را سفارش داده ايم تا از کشور هاي خارجي به دستمان برسد و پس از کسب پول از شما، پس از چند ماه دوندگي و پيگيري متوجه مي شويد که اصلاً شرکت يا کالايي وجود ندارد و همه چيز يک کلاهبرداري ساده و در عين حال بي دردسر براي کلاهبردار بوده است.

- گاهي اوقات يک محصول با کيفيت را در صفحه اينستاگرام خود ارائه مي دهند اما شما با ديدن اين عکس آن را خريداري مي کنيد و در هنگام دريافت محصول، با يک کالاي کاملاً متفاوت از نظر کيفيت مواجه مي شويد که نه تنها از نظر قيمت بلکه از نظر کيفيت نيز در سطح مطلوبي قرار ندارد.

- حتي گاهي با دفاتر خدماتي چون خدمات آرايشي، پوست و زيبايي مواجه مي شويد که از طريق يک تبليغات جذاب در اينستاگرام يا ديگر شبکه هاي اجتماعي، شما را جذب مي کنند تا از خدمات آن ها استفاده کنيد اما به هنگام مراجعه، با خدماتي به مراتب با کيفيت پايين تر مواجه مي شويد که ارزش هزينه پرداختي شما را نداشته است.

- گاهي در تبليغات شبکه هاي اجتماعي، با تور هاي بسيار ارزان قيمت تحت عنوان تور لحظه آخري مواجه مي شويد که برخي از آن ها تورهايي واقعي و از جانب آژانس هاي هواپيمايي قانوني است اما گاهي نيز هيچ آژانس و توري مطرح نيست؛ بلکه اين يک کلاهبرداري است که با يک تبليغات جذاب به ازاي دريافت پول گزاف  از شما با وعده سفر به يک کشور خارجي، کلاهبرداري مي کنند.

سرهنگ "حسن محمدنژاد "رئيس پليس فتا مازندران در خاتمه به شهروندان هشدار داد: 

- هيچ گاه قبل از رؤيت محصول در درب منزل ، هزينه اي براي خريد کالايي در شبکه هاي اجتماعي پرداخت نکنيد.

- هيچ گاه قبل از مراجعه به آژانسي که در شبکه هاي اجتماعي تبليغات آن را ديده ايد، هزينه اي را از طريق موبايل براي آن شخص واريز نکنيد.

- همواره سعي کنيد از شرکت هاي معروف و شناخته شده حتي در شبکه هاي اجتماعي براي خريد استفاده کنيد.

- از هرگونه طرحي که در ازاي عضوگيري بيشتر به شما کميسيون مي دهد اجتناب کنيد.

- از طرح هايي که از توزيع کنندگان جديد مي خواهند بابت فهرستي از اقلام گوناگون هزينه هاي گزاف بپردازند، بپرهيزند.

- از طرح هايي که وعده درآمد خوبي مي دهند يا مدعي فروش کالاهاي معجزه آسا هستند، حذر کنيد.

- اسم و مشخصات شرکت مورد نظرتان را از نهاد نظارتي مربوطه استعلام کنيد؛ به ويژه اگر ادعاهاي شرکت مورد نظرتان در خصوص درآمد يا محصولاتش غير واقعي به نظر مي آمد.

بازاريابي شبکه هاي اجتماعي به خودي خود کلاهبرداري نيست و يکي از شاخه هاي بازاريابي و فروش محصول است اما بايد همه جوانب آن را کاملاً بررسي کنيد تا با مشکل مواجه نشويد.
در صورت مشاهده هرگونه کلاهبرداري از اين طريق ، آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش "گزارش وب ‌سايت ‌هاي متخلف"  گزارش کنيد.  منبع:   پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.